Sunday, March 20, 2011

Tidur Di R&R

Kejayaan tak datang bergolek.


Ramai ingat aku sukses dalam bisnes herbalife (takdelah sukses mana pun) dengan cepat dan mudah. Tak ramai yang tahu yang aku pernah tidur di R&R, kasut Onizuka aku hilang, hujan lebat time naik motor dan lain-lain. Bagi aku, semua itu pengalaman yang buatkan aku lebih kuat dan kerja keras.



Kasut Onitzuka aku yang hilang ='(


riding in the midst of heavy rain


Bayangkan, motor (aku pinjam motor ini, terima kasih pada bakal ayah mertua aku) yang aku bawa penuh dengan produk Herbalife. Box dekat belakang, bakul depan, aku bawa bag lagi kat belakang, pastu siap plastik herbalife penuh depan aku. Dah macam mamak jual roti yang keliling kampung. Tapi aku seronok. Aku seronok buat kerja yang aku suka dan aku selalu ingatkan yang inilah jalan yang dah aku pilih.
Pernah sekali tu, aku pergi UiTM Shah Alam hantar produk dekat kawan aku. Terkejut dia, banyak gila barang aku bawa. Aku cakap ini herbalife bergerak. hahaha…
KENAL HERBALIFE



Aku nak cerita macam mana pertama kali aku join bisnes ini.
Pertama kali aku kenal dengan herbalife bila tunang aku (time tu kawan je) ajak aku pergi ofis Herbalife. Time tu dia nak invest 1000 volume point. Pastu Maryam pun citer-citerlah dekat aku dengan tunang aku. Aku pula time tu ada skeptical dengan bisnes mlm (perangai biasa orang kita, walaupun tak tahu apa pun tentang MLM), pastu time tu pula aku ni Auditor. So macam kerek sikitlah.

ni Tunang aku
Aku tak join pun, just dengar-dengar dan tunang aku join.
Lepas sebulan aku balik dari Jogjakarta, tunang aku paksa aku minum herbalife. Mula-mula malas juga, tapi sebab nak ambil hati punya pasal, aku minum jugalah. Eh! AKU BELI tau, bukan minum free. Tunang aku ni kedekut, pastu saja je paksa aku beli n minum. Hehe tapi sekarang aku berterima kasih pada dia sebab paksa aku minum dan beli.
Bila dah minum selama sebulan, memamg terkejut. Aku turun 10kg dalam masa sebulan je. Ramai dah tanya dekat aku, tapi aku masih takde niat nak join bisnes ni.
Setiap kali ada training atau event, tunang aku paksa aku ikut. So aku pun terpaksalah dengar n ikut training diorang. Alhamdulilah, lepas aku buat research sikit pasal marketing plan n company herbalife, barulah aku terbuka hati nak join.
Ni blog tunang aku LADYSHIP ATIE
Customer pertama aku ialah kakak aku sendiri. Dia sebelum ni minum jus M#*%^$ pastu tak turun-turun, dan tak sedap. Dia pun tanya aku pasal herbalife, aku pun apa lagi terus lah promote 1000volume point dekat dia. Alhamdulilah, kakak aku ni jugalah yang bagi pinjam duit dalam 3 ribu dekat aku. Oh lupa, along aku pun bagi pinjam duit dekat aku dalam 1 ribu. Aku janji dekat diorang sebulan je aku pinjam. Alhamdulilah tak sampai sebulan aku dapat pulangkan balik duit diorang. TERIMA KASIH KAK ITA DAN ALONG.
Tup-tup. dalam masa dua minggu aku dapat sales lebih dari RM28,000. Alhamdulilah. Luar biasa. Aku setel supervisor aku tak sampai sebulan. Korang rasa macam tak percaya kan. Tapi itulah berkat kerja keras aku dan selalu bergantung harap pada Allah. Korang bayangkan, aku tidur dekat r&r, pastu kasut hilang, transport aku hanya motor, pastu ke sana sini bagi flyers, pastu jumpa orang sana sini. Tapi aku yakin, yang Allah tengok kerja keras aku. Dan aku percaya Allah akan reward ikut apa yang kita buat.
Kan Allah dah janji,

“….Sesungguhnya Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum itu
sehingga mereka sendiri mengubah nasib mereka….” (Ar-Ra’du:11)

Eh dah panjang sangat entri ini. InsyaAllah nanti aku citer lagi ye. J

6 comments:

  1. hahahhahaa sumpahhhhhh lawakkkkkk!!!!! tp bagus, bekerja keras dan skg membuahkan hasil. :)

    ReplyDelete
  2. Sofea: hehe.. Alhamdulilah. Thanks sebab baca :)

    ReplyDelete
  3. assalam..hehe comel bab tunang paksa tu...kiut je atie...hehehe oh, citer yus bwk mto ngn produk sume tu sama cm wani!! sumpah teringat balik...hujan, bawak produk, tp naik mto je time tu..hehe alhamdulillah tahniah yus dan atie :)

    ReplyDelete
  4. Ariko: hahaha mmg pn kena paksa.bwk motor pastu hujan tu mmg mncbr gile.bnda prtma nk diselamtkn ialah produk. Hahaha

    Joe: haaha tq sbb singgah :)

    ReplyDelete